Изпускателен колектор 4-2-1 или 4-1

Техническа информация и тясно свързани с Хонда ЦРХ.
Нов отговор
Аватар
iak
Администратор
Мнения: 484
Рег. на: 30 Авг 2011
Кара: скоро рекс
Фейсбук: твоят фейсбук профил?
От: Варна
Обратна връзка:

Изпускателен колектор 4-2-1 или 4-1

Мнение от iak »

Като цяло целта на изпускателната система е да изкарва изгорелите газове от цилиндрите като същевременно скоростта им да бъде възможно най-висока.

4-2-1 колектора прави повече коне в средни обороти като за сметка на това конете във високите обороти са по-малко.

При 4-1 колектора е обратното - в ниските и средните обороти е по-зле сравнено с 4-2-1. Във високите, обаче той прави повече коне.

Размера на тръбите на колектора (тяхната дължина и ширина) влияят върху това къде и как в оборотите ще бъдат разпределени въртящия момент и конете...

Скоростта на газовете определя къде в оборотите ще бъде пика на въртящия момент. Като правило е, че щом скоростта им достигне 240-260 ft/sec, то там е максималния въртящ момент. Максималния въртящ момент също показва къде се постига максимално пълнене на цилиндрите (V.E.).

Основните цели на изпускателната система са 2:
1) По възможно най-ефективния начин да се изведат изгорелите газове от цилиндъра. Те заемат място в него, като поради това по-малко от "свежата смес" бензин и въздух има възможност да навлезе и съответно това води до евентуална загуба на мощност.

2) Да запази скоростта на изгорелите газове достатъчно висока.

Когато скоростта на изгорелите газове е висока се създава вълна/пулс. След тази вълна се получава вакуум, който подпомага засмукването на повече смес от въздух и гориво, когато смукателния клапан е тъкмо започнал да се отваря, а изпускателния клапан е почти затворен. Този процес се нарича "scavenging". В резултат имаме повече въздух и гориво, които постъпват в горивната камера и по-малко изгорели газове заемащи обем в нея, което води до повече мощност ;)

Диаметър на колекторните тръби: (разбирайте първите 4) - променя стойността и местоположението в оборотите на въртящия момент.

При тръби с по-голям диаметър, пика на въртящия момент се измества към по-високи обороти, сравнено с тръби с по-малък диаметър. Това се получава, защото с увеличаването на диаметъра на тръбата, скоростта на газовете спада и споменатата по-горе скорост от 240-260 ft/sec, при която се постига максималния въртящ момент се достига при по-високи обороти

Също така с увеличаване на диаметъра се увеличава и максималния въртящ момент.

На графиката с червено се отбелязва поведението при тръби с по-малък диаметър, а със синьо с по-голям.

Изображение


Дължина на колекторните тръби (разбирайте първите 4)

Колкото по-дълги са те, толкова повече въртящ момент ще има при обороти преди ПИКА на въртящия момент, а след него въртящия момент ще бъде по-малко сравнено с по-къси тръби. Там ще има по-малко въртящ момент преди пика и повече след него...

На графиката с черно е отбелязана кривата на въртящия момент при стандартната дължина на тръбите на колектора, със синьо са удължените тръби, а с червено са по-късите тръби.

Изображение

Това е така, защото дългите тръби увеличават скоростта на газовете и 240 ft/sec се достигат при по-ниски обороти сравнено с по-къси тръби. Промяната на дължината на тръбите не променя стойността на максималния въртящ момент, както това прави промяната в диаметъра. Така, че варирането в дължината променя само поведението на въртящия момент преди и след ПИКА му.

Отбелязаното със стрелкичка (където се сливат една с друга тръбите) също играе важна роля:

Изображение

Когато е късо и с голям диаметър се постига повече мощност във високите обороти. Когато е дълго и с по-малък диаметър се постига повече мощност в средните обороти.
Копирано от Club AlfaRomeo Bulgaria
Honda CR-X сектата на България - http://crxbg.com

Купувам часовник / Продавам часовник - http://okazion24.com

Да притежаваш ЦРХ е неповторимо, но и скъпо удоволствие...
Нов отговор