Дата и час: 25 Авг 2019 02:37


NSX

Техническа информация и тясно свързани с Хонда ЦРХ.
  • Автор
  • Съобщение
Offline
Аватар

iak

Администратор

  • Мнения: 483
  • Регистриран на: 30 Авг 2011 00:57
  • Местоположение: Варна
  • Кара: скоро рекс
  • Скайп: ivankrystev
  • Фейсбук: твоят фейсбук профил?

NSX

Мнение13 Юни 2014 23:10

NSX

Много от днешните млади хора карат Хонда, без да знаят каква амбиция е имала компанията в началото на 80-те. Шефът на компанията Nobuhiko Kawamoto предлага да се изгради спортен автомобил на нивото на "жребците" Маранело и Porsche 911. За да бъде по-близо до Европейските спортни автомобили, не само по дух, но и на външен вид, през 1984 г. Хонда поръчва дизайн на купе със средноразположен двигател от италианската компания Pininfarina.
Италианците правят прототип на HP-X (Honda Pininfarina Xperimental), оборудван с двулитров V6 двигател на Honda. Друга интересна особеност на концепта е каросерията с "канали" от двете страни, което предполага по-добра аеродинамика.
Концепта HP-X не се превръща в сериен модел, но става прототип на NSX.

Изображение

Две години по-късно през 1986 г., проектът получил името NS-X (New Sportscar Xperimental). Този път без италианска намеса, за главен дизайнер е назначен Ken Okuyama с екип от инженери, ръководени от Shigeru Uehara. По-късно екипът създава и S2000.
Дължината на NSX не достига до четири и половина метра - 4 430 mm. Ширина 1860 mm, висoчина 1160 mm.
Шасито и окачването са направени от алуминий. По онова време това е триумф на високите технологии. Използвайки алуминий са спестили около 220 кг собствено тегло и така колата тежи 1350 кг. С междуосие от 2530 mm, а двигателят е разположен възможно най-ниско.

Изображение

И през февруари 1989 г. Honda представя за първи път публично моделът NSX по време на автомобилния салон в Чикаго. А през октомври се започва и производството.
За период от 15 години са произведени малко по-малко от 20 000 NSX-а.

Изображение

Серийното производство на NSX се е осъществявало в завода Takanezava в град Tochigi построен специално за този проект. Пуснат в масовото производство NSX бива изработен изцяло от алуминий. Повечето от компонентите на колата са монтирани на ръка. Монтират се електронен серво усилвател на волана и електронен дросел. Инженерите са успели да постигнат 50:50 разпределение на тежестта между десния и левия фланг.

Изображение

Двигателят има V-образно разположение на цилиндрите, мотовилките са изработени от титан. Първият NSX ускорява от 0 до 100 за 5.3 секунди. Максимална мощност - 273 к.с. (201 кВт) и 285 N • m. Honda разработва VTEC системата (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), което позволява да се постигне висока скорост от 3.0-литровият двигател C30A. Колата е в състояние да постигне отлични резултати на пистата (24 часа на Льо Ман, Super GT500).

Изображение

Първият прототип на NSX. Зад волана - "Rain Man" Аертон Сена.

Изображение

През 1990 г., колата започна да се продава в Япония, една година по-късно се появява в САЩ и Хонг Конг под името Acura NSX.
Големите разходи за разработката на NSX, разбира са се отразили и в цената на колата. NSX е по-евтина от италианските и немските съперници, но прекалено скъпа за Honda. Японците трябва да докажат, че 100 000 долара е цена, която си струва. Пресата възхвалява Honda NSX в сравнителните тестове. NSX е по-добър не само от Dodge Viper и Chevrolet Corvette, но и от основните съперници - Porsche 911 и Ferrari 348. Освен това, едни от първите независими измервания показват, че NSX постига от нула до сто за 5,03 секунди и прави четвърт миля за 13,47 секунди. По-бърз е от Ferrari 348! Налице е и титлата "Автомобил на годината".

Изображение

Първо поколение NSX-R (JDM 1992-1995)
От края на ноември 1992 Honda произвежда ограничена партида (483 бр.) NSX-R само за японския вътрешен пазар (JDM). Основните промени включват двигател с 280 к.с. (209 кВт, максималната скорост е 270 km/h), подобряване на скоростната кутия, по-мощна спирачна система и олекотяване на автомобила от 1350 кг. до 1230 кг. NSX-R е фокусиран върху спорта, в това отношение колата се разделя с кожените си седалки, аудио системата, климатика, резервната гума. Всички тези компоненти вече не са включени в стандартния модел, въпреки, че остават на разположение като опция. Електрическите кожени седалки са заменени с леки състезателни седалки Recaro направени от въглеродни влакна за Honda. Стандартните ковани алуминиеви джанти са заменени с по-леки, направени от Enkei. Коженият скоростен лост е заменен с титанов.
От 1992 г. е добре известно, че NSX е имала тенденция към презавиване. За подобряване на стабилността в завой, Honda добавят алуминиева скоба пред предната част на радиатора, което увеличава твърдостта на шасито. Също така заменя окачването с по-твърдо, по-твърди пружини, амортисьори и стабилизатор в предното окачване. В допълнение, поставят нов диференциал с ограничено приплъзване с по-висок процент на запушване.

Изображение

През 1995 г. NSX-T е въведена в Япония с покрив Targa като специален вариант. В Северна Америка през март 1995 NSX-T заменя стандартното купе изцяло като единственият наличен модел, с изключение на версията Zanardi NSX през 1999 г. и няколко специални поръчки между 1997 и 2002 година. Подвижният покрив намалява здравина на шасито и добавя около 45 кг. В допълнение всички NSX-T имат малко по-твърди пружини отпред и по-меки амортисьори за подобряване на комфорта и намаляне износването на гумите. Колата е боядисана по сложен 23-стъпков метод.
Всички покриви са боядисани в цвета на купето, а не черен, въпреки, че черният покрив остава като опция в Япония. Във версията с механична скоростна кутия е монтиран електрически усилвател на волана, който вече е инсталиран във версията с автоматична скоростна кутия.

Изображение

Значителни промени в NSX идват през 1997 година. C32B е новият двигател 3,2-литров 280 к.с., въртящият момент е нараснал до 304 N • m., а благодарение на подобреното окачване значително се подобряват характеристиките при шофиране.
За първи път се променя и дизайна на екстериора.
През 1999 г. американците имат възможност да се сдобият с лимитираната серия Alex Zanardi Edition, направена след две поредни победи, спечелени от водача Alex Zanardi в серията CART (през 1998 и 1999 г.). Има 51 такива машини, направени в цвят New Formula Red. Вътрешността е облицована с кожа с червени шевове и алуминиева пластина със сериен номер и автограф на Zanardi.
Първият Acura NSX Alex Zanardi Edition е подарен на Alex. През 2001 г., a след инцидента, когато Zanardi загуби краката си, колата е прехвърлена на ръчно управление.

Изображение

През 2002 година излиза обновената версия NSX с промени главно по външния вид, нови брони и странични панели, ксенонови светлини, по широка задна част и по широки гуми. Колата изглежда освежена, но след рестайлинга колата тежи 1370 кг.

Изображение

През същата година, японците пускат нова пистова версия NSX-R (JDM) - само за местния пазар. Отново намалят теглото на някои части, като ги заменят с такива от въглеродни влакна. Стандартните седалки са заменени с Recaro. Сменени са и стоманените джанти с алуминиеви такива. В крайна сметка колата губи 100 кг. и
става 1270 кг.

Изображение

По-къси предавки и двоен съединител при тази версия. Поставени са по-твърди пружини и амортисьори, а на капака има допълнителен въздуховод за по-ефективно охлаждане на двигателя.

Изображение

За серията Super GT, Honda е направила пет коли NSX-R GT. Това е огромно чудовище, колата изглежда различно заради въздуховода на покрива, широката структура с куп агресивни аеродинамични елементи и ниско окачване.
В японската Super GT в клас Touring Championship, NSX има три титли: през 2000, 2004 и 2007. И две награди при конструкторите.

Изображение

Honda NSX взима участие и в маратона "24 часа на Льо Ман" в класовете GT1 и GT2. През 1995 г. една от колите се класира на първо място в категорията GT2.

Изображение

През 2005 г. производството намаля до двеста коли годишно. Цената на NSX вече не покрива разходите за производство. Поточната линия се премества в завод в Сузука. През лятото на 2006 г. производството е спряно, продажбите са се осъществявали докато не са свършели колите на склад.

Изображение

Тази NSX ера приключва с продажбата на последния автомобил в автокъща на Honda в американския град Спокейн. Човекът, който закопува последния NSX е Гордън Мъри (Гордън Мъри е известен южноафрикански дизайнер от Формула 1, проектирал McLaren F1). Той казва, че е изпълнен с уважение към постиженията на японците и затова си копува NSX.

Изображение

Honda NSX Mugen RR концепт е представен на Tokyo Auto Salon 2008. Промените включват 255/35R18 и 335/30R18 гуми, мулти-оребрен заден дифузьор, регулируемо задно крило. От Mugen разработват концепция за по-добро предаване на мощността към задните колела, както и за по-добър поток на отработилите газове, които отиват направо в задната част на кола.

Изображение

NSX са били и в помощ на полицията.

Изображение

От началото на производството на NSX, колата е била използвана като кола за сигурност в Suzuka Circuit, дори и за Гран При на Япония в ранните години на производство. Колата все още се използва на пистата.

Изображение

Honda HSV-010 GT заменя NSX в Super GT състезанията.

Изображение

Honda NSX Concept дебютира през януари 2012 г. на автосалона в Детройт въпреки слуховете, че няма да има нов NSX.

Изображение

През 2013 NSX Concept е представен на автомобилното изложение в Детройт на щанда на Acura. Този автомобил показва развитието на дизайна на следващото поколение на спортния модел. Дизайнът остава верен на оригиналната стилна концепция, като поддържа ниската и широка позиция на автомобила. Той е с динамични и елегантни пропорции, изпълнени с модерни детайли, които го свързват с висшите технологии.
Интериорният пакет осигурява изключителна видимост, удобна позиция за шофиране, както и интуитивен спортен интерфейс, който намалява претрупването от уреди и позволява на водача да се концентрира върху удоволствието от шофирането. В съответствие с духа на оригиналния NSX дизайнерите на Honda са се опитали да подчертаят взаимодействието между човека и машината. В новата спортна кола се прилага опитът, който съчетава динамичните възможности на автомобила с опазването на околната среда. Така NSX ще се задвижва от средноразоложен двигател V6 с директно впръскване на Honda и системата Sport Hybrid SH-AWD. Новият NSX се разработва от глобален екип, воден от дизайнери и инженери на Honda , който се намира в Лос Анджелис, Калифорния и Реймънд, Охайо. Новият NSX ще се произвежда в новия завод в централно Охайо. Прототипът NSX Concept ще бъде показан и на щанда на Honda по време на автосалона в Женева през март 2014.

Изображение

Honda представи и концептуалния модел Honda NSX Concept-GT, който е проектиран специално за участие в състезателните серии SUPER GT в клас Super GT500 през 2014 г. в Япония. Дизайнът на прототипа е създаден върху базата на концептуалния модел Honda NSX, който дебютира през януари 2012 г. на автосалона в Детройт.
Състезателният прототип отговаря на високите изисквания на японските серии, които влизат в сила от 2014 г. и включва 2.0-литров 4-цилиндров турбо двигател с директно впръскване на горивото, който се разполага в центъра на шасито. Honda NSX Concept-GT ще бъде снабден и със състезателна хибридна система. Преди тази презентация, NSX CONCEPT-GT бе показан от създателите му от American Honda Motor Co., Inc. на пистата Мид Охайо преди 14-ия кръг от сериите Индикар - Honda Indy 200.

Изображение

Това е за момента, всички фенове очакваме с нетърпение новият NSX!
CRX сектата на България - http://crxbg.com

Блог на ЦРХ България - http://blog.crxbg.com

Стара кола и млада жена, искат постоянно оправяне.
Да притежаваш ЦРХ е неповтороимо, но и скъпо удоволствие.

Назад към Софтуер, документация и ръководства

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron