Дата и час: 25 Авг 2019 02:33


Honda Prelude

Техническа информация и тясно свързани с Хонда ЦРХ.
  • Автор
  • Съобщение
Offline
Аватар

iak

Администратор

  • Мнения: 483
  • Регистриран на: 30 Авг 2011 00:57
  • Местоположение: Варна
  • Кара: скоро рекс
  • Скайп: ivankrystev
  • Фейсбук: твоят фейсбук профил?

Honda Prelude

Мнение13 Юни 2014 23:09

Хонда Прелюд е спортно купе, което е било произвеждано от Хонда от 1978 до 2001г. Дву-вратото купе се развива в пет поколения, като модела е прекратен с пускането на пазара на четвъртото поколение Honda Integra ( Известно като Acura RSX в САЩ и Канада ) поради намалелият брой продажби. На Щатският пазар, шестото, както и последвалите го поколения Accord Coupe всъщност стават заместник на Прелюд-а.
Вечният конкурент на Прелюд-а е Toyota Celica, представляваща купе с редови 4-цилиндров двигател, представена няколко години преди него. През 80те години на 20ти век Прелюд-а се конкурира с Nissan Silvia, Isuzu Impulse, Mitsubishi FTO, Mitsubishi Cordia ( По-късно наречено Eclipse), Ford Probe и Mazda MX-6. От всички тези съвременници на модела, днес все още се произвежда само модела Eclipse.

Първо Поколение (1978-1982)

Изображение

Първото поколение Прелюд нашумява през 70те години на 20ти век покрай известният телевизионен актьор Ронан James McGovern, и е пуснато в производство на 24ти Ноември 1978. Модела е част от третият базов съвременен модел на Хонда, заедно с Civic и Accord. Огромният му шибидах е рядко срещано явление при автомобилите по това време. Дизайнът на колата е съчетание от тогавашните модели Civic и Accord. Двигателя на автомобила е с мощност от 1751 куб. см. и е SOHC CVCC I4 с мощност от 72 конски сили (54 KW) и въртящ момент от 94 lb•ft (127 Nm), с 5-степенна ръчна скоростна кутия, и 68 конски сили (51KW) с дву-степенна автоматична скоростна кутия, наречена Hondamatic През 1980та година, автоматичната дву-степенна скоростна кутия е заменена от четиристепенна такава. В Австралия и Обединеното Кралство интереса е повече към двигателя с работен обем 1602 куб.см., с мощност от 68 конски сили. В Япония, Прелюд-а се конкурира със спортните купета Toyota Celica и Nissan Silvia. Коженият салон при модела е опция, само за Японският пазар. Твърди се, че до известна степен дизайна на колата е повлиян от Mercedes-Benz SL.

Второ Поколение (1983-1987)

Изображение

Второто поколение Прелюд е представено през 1983 година и първоначално се предлага с 1.8-литров 12-клапанов, двукарбораторен двигател A18 смощност от 105 конски сили (77 KW), като моделите “Si” през 1985 започват да се предлагат с инжекцион на двигателя. За Япония, Азия и Европа модела се предлага с дву-литров 16-калпанов DOHC двигател PGM-FI, въпреки, че официално този двигател се предлага на Европейският пазар през 1986г. ( Двигателите се различавали. Модела JDM B20A бил с мощност от 160 к.с. (120 KW) при 6300 оборота в минута, докато EDM B20A1 бил само с 137 к.с. (102 KW) При второто поколение Прелюд за първи път се появяват вдигащите фарове, които позволяват по-добра аеродинамика на предницата и по-малко съпротивление на въздуха. При отваряне на фаровете, обаче, особено при по-високи скорости, предизвиква повече съпротивление. Модела от 1983 е характерен със стандартно боядисаните стоманени джанти с ярък ръб (въпреки, че алуминиевите джанти били възможна опция). Базовите модели от 1984 до 1987 г имат тасове в стил Civic. С пускането на 2-литровия 16-клапанов SOHC двигател, предният капак на колата е леко модифициран, тъй-като по-големият двигател не може да се събере под стандартният до момента такъв. При Европейската версия има леки промени също и в задните стопове, както и в предната и задна брони, които биват боядисани. Поради сравнително ниското тегло на колата (1,025 kg (2,260 lb)) и високата мощност (16-клапановият двигател произвежда 137 к.с. (102 kW)), колата сравнително по-пъргава от конкурентите си.

Трето Поколение (1988-1991)

Изображение

Третото поколение Прелюд ( пуснато през 1987 в Япония, а малко по-късно и на останалият пазар) изглежда много аналогично на второто поколение на модела. Въпреки това, автомобила е напълно обновен, и при някои модели има система за завиване на четирите колела. От Хонда остават верни на традицията, поради което промените в екстериора на третото поколение му придават по-модерен вид. Новите двигатели, които биват монтирани на моделите USDM са: през периода 1988-1990 2.0S, модела B20A3, който е SOHC 12-клапанов двойно-карбураторен двигател, който заменя 1958 кубиковият, с мощност от 104 конски сили (78 kW) и въртящ момент от 111 lb•ft (150 N•m); през периода 1988-1991 2.0Si модела B20A5 с DOHC и PGM-FI който увеличава мощността до 135 конски сили (101KW) и въртящ момент от 127 lb•ft (172 N•m), или малко по-големият B21A1 използван през 1990 и 1991 описан по-долу. Модела B20A6 е предназначен за Австралийският пазар с 2.0 DOHC 16-клапанов PGM-FI двигател, а също и 1958 кубиковият двигател, с мощност 142 конски сили (106 KW) и въртящ момент от 127 lb•ft (172 N•m) Списък с двигатели на Honda Prelude: B20A/B20A1 - 2.0L DOHC PGM-FI 137/160 hp (Европа/Япония) B20A3 - 2.0L SOHC carb(12v) 104 hp ? B20A4 - 2.0L SOHC carb(12v) Извън САЩ B20A5 - 2.0L DOHC PGM-FI 135 hp (101 kW) САЩ B20A6 - 2.0L DOHC PGM-FI 142 hp (106 kW) Австралия/Нова Зенландия B20A7 - 2.0L DOHC PGM-FI 150 hp (110 kW) Европа B20A8 - 2.0L DOHC PGM-FI 133 hp (99 kW) Европа B20A9 - 2.0L DOHC PGM-FI 140 hp (100 kW) Европа B21A - 2.1L DOHC PGM-FI 145 hp (108 kW) Япония B21A1 - 2.1L DOHC PGM-FI 140 hp (100 kW) Канада/Сащ.

Управление на четирите колела

Изображение

Системата за управление на четирите колела е много важен момент в автомобилостроенето, и третото поколение Прелюд е първият серийно-произвеждан автомобил, който я притежава. По-евтината версия на автомобила, при който управлението е само на 2те колела е критикувана като трудно управляема. До ден днешен, Прелюд-а произвеждан от 1988 до 1991 остава единственият сериен автомобил с истинско механично управление на четирите колела. Всички останали превозни средства, включително и следващите поколения Прелюд използват електронни или хидравлични системи.

Дизайн
Третото поколение Прелюд е леко променено откъм екстериор. Нивото на предният капак е проектирано да бъде най-ниското ниво от всички автомобили с предно предаване в света, което спомага за по-добра видимост. Коефициента на съпротивление е .34 , което осигурява по-голяма икономичност, по-нисък въздушен шум, по-голяма стабилност при високи скорости. Друг много важен елемент от третото поколение Прелюд е изключително здравата метална сплав, използвана при направата на покривните греди на автомобила. Самите греди са много тънки и позволяват изключителна видимост от 326° Някои наричат този Прелюд ‘младши NSX‘ след появата на NSX през 1990 година, поради сходството в дизайна на двата автомобила. Отлична предна видимост, породена от ниското ниво на предният капак, прилики в предният облик на автомобила, прилики в окачването заедно с нов дизайн на задните стопове могат да бъдат характеризирани с наименованието NSX.
През 1987 Road & Track публикува тест-резюме, в което 1988 Honda Prelude 2.0Si 4WS побеждава на слалом във всички отношения останалите коли, произведени през годината, включително и Ламборджини-тата, Ферарита-та и Порше-тата. Автомобила преминава слалома със средна скорост от 65.5 мили в час (105.4 км/ч) което е удивителен резултат по това време. За справка – Корвет, модел 1988 изминава сьщият слалом със 64.9 мили в час ( 104.4 км/ч)
Прелюд-а е кола на годината на списание Wheels за 1987 година.

Фейслифт 1990 г.

Изображение

През 1990 г. Хонда Прелюд претърпява „фейслифт” променящ предишното излъчване на 3тото поколение в по-стилен нов дизайн, главно засягащ задните стопове. Задната броня също бива променена, за да пасне на новите по-малки стопове и е заоблена. Външно този прелюд наподобява Акорд Купе.
Предната броня на този Прелюд от 1990та също е променена, включвайки светлини за паркиране, които вече не се намират в ъглите на бронята. Много от елементите по интериора също са променени, като дръжката за вратата, копчетата за прозорците, формата на волана и т.н. Пет – степенната ръчна скоростна кутия има неповторима дължина на предавките, което позволява бързо ускорение при високите скорости. Двигателят B21A1 е в наличност при SE модификацията, която се предлага с 4-колесно задвижване и система ABS. Двигателя B20A5 е с размер от 2056 cc и произвежда мощност от 140 кс ( 104 киловата ).
През 1990 Хонда пуска също и Prelude SiStates. Първоначално, тази кола се произвежда само за Япония в много ограничена серия и много малко такива са изработени. Този модел притежава задвижване на четирите колела, ABS, кожен волан и скоростен лост, допълнителна шумоизолация на коша и тавана, чистачка на задното стъкло, и много други екстри които обикновено до тогава са по избор. Колата е снабдена с двигател B21A с мощност от 150 кс. ( 112 KW ) който е изработен специално за SiStates.
Друга серия, с наименованието INX също се пуска в продажба на Японският пазар. Модела имал фиксирани фарове, подобни на тези на Европейският Акорд Седан 85-90г. Тази серия се предлага в три модела - XX, Si и Si SRS.


Четвърто Поколение (1992-1996)

Изображение

През 1992г се пуска в производство четвъртото поколение Прелюд, след като то е вече факт в Япония още през 1991г. Разпределението на теглото на колата е 58% отпред и 42% отзад. Системата за управление на ч етирите колела е заменена с електронна такава, а обема на двигателя е увеличен от 2.1 на 2.2 литра за базовият модел S ( двигател SOHC F22A1, 135 к.с. (101 kW) (101 kW) @ 5200 об/мин, 142 lb•ft (193 Nm) при 4000 об/мин) и "VTEC" модела (DOHC VTEC H22a1, 190 к.с (143 kW) при 6800 rpm, 160 lb•ft при 5500 rpm) са заменени от 2.3-литров "Si" (DOHC H23A1, 160 к.с. (115 kW) при 5800 об/мин, 156 lb•ft (212 Nm) при 5300 об/мин). Японският SI вариант е с двигател F22B (2.2L DOHC NON-VTEC 160 к.с). VTEC модела претърпява подобряване на спирачната система, която се състои в увеличаване на размера на предният ротор от 10,3 инча до 11.1 инча и използване на по-голяма вилка и накладки, подобни на тези на Acura Vigor. Също така, модел 2.0i е пуснат на пазара в Обединеното Кралство с мощност от 133 к.с ( 99 KW). През 1993 наименованието "Si-VTEC" се използва за последен път, за да бъде съкратено на простото VTEC в началото на 1994г. В някои страни, Прелюд-а с двигател 2.2 VTEC бива наименован VTi-R. В Канада, Si е наименован SR, а VTEC - SR-V. Това поколение слага край на вдигащите фарове. Някои хора твърдят, че новите фарове изглеждат „гневни” заради стилният наклон който притежават. През 1991г Прелюд приема определени характеристики на дизайна си, които в последствие се превръщат в „Стандарта за Прелюд”. Задницата е заоблена и доста висока, в сравнение с предишната квадратна форма. Предницата е по-широка и с фиксирани фарове. Стъкленият таван е заменен от метален такъв, който не се прибира във вътрешността на колата, а излиза навън и над нея. Така, при отваряне се образува спойлер, който намалява шума при движение с висока скорост. Бронята на модела е приета за необикновенният елемент в автомобила, защото е равна по височина по цялото й продължение. Светло-синьото задно осветление което за пръв път се използва при третото поколение е все още налично. По-късните модели (след 1994г) имат полупрозрачно табло на уредите и стелките. Всички VTEC и SE модели са с кожен салон. В Япония, също присъства опцията за вграден в таблото телевизор. Също модела разполага с аудио система от 8 говорителя, в които е включен и такъв, монтиран в центъра на таблото, както и заден субууфер в средата, докато в Американската версия този в центъра на таблото не присъства. Японската версия на модела притежава някои екстри, които не присъстват в Американското изпълнение, като електрически сгъваеми огледала и чистачка на задното стъкло, докато канадската версия има негреваеми огледала и седалки.

Пето поколение (1997-2001)

Изображение

Петото поколение запазва концепцията на модела, двигателя и управлението да се намират в предната част на автомобила посредством независимо предно окачване. Разпределението на тежестта е 63/37. Всички Хонди Прелюд от 5то поколение излизат фабрично с 16-цолови алуминиеви джанти със всесезонни гуми 205/50 R16 87V с изключение на модела 2.0i който фабрично е с 195/60 R15 88H. За разлика от Прелюд-ите USDM, тези от JDM серията се предлагат с чистачка на задното стъкло (с изключение на Xi). Всички модификации на Прелюд вече включват фабрично 11.1 инчови спирачки, с които върви модела ’96 VTEC. Петото поколение Прелюд предлага завръщане към по-квадратните форми на третото поколение, като опит да се възвърнат крайно ниските продажби на четвъртото поколение. Всички модификации на модела притежават BB кода на шасито (BB5-BB9) и двигател от F или H сериите. Всички Прелюд-и от това поколение притежават резервоар от 60л. ( 15.9 американски галона). Една от версиите Прелюд, Type S, се предлага единствено и само в Япония. Тя е с 2.2 I H22A двигател, който е VTEC с мощност от 223 кс. (162 kW) при 7200 об/мин и 163 lb•ft (221 Nm) при 6500 об/мин. със степен на сгъстяване 11.0 към 1 цилиндър с размер 87.0 mm (3.4 инча) x 90.7 mm (3.6 инча) и VTEC технология. Хонда също заменят и въздушният филтър със система, наречена Динамична Камера, заедно с по-голям цилиндър – 62мм, заместващ старият 60мм. Системата за изхвърляне на изгорели газове също е променена – тръбите стават по-цилиндрични а не овални. Катализатора също е уголемен, както и ауспуховите тръби – от 50.8 mm (2.00 инча) на 57 mm (2.25 инча) (tToV). Теглото на автомобила е 1310 kg (2882 lb) а клиренса 140 mm (5.5 инча). Тази версия също разполага с ABS, различен от стандартният. Интериора е от кожа с червени шевове. При екстериора, Type S е единственият, който няма люк от всички модификации от това поколение. Модификацията MSDM също претърпява промени по двигателя – получава VTEC H22A4 вместо H22A1 с което получава 195 к.с. (143 kW) при 7000 об/мин и 156 lb•ft (212 Nm) при 5250 об/мин от 1997 до 1999, и същите характеристики с 200 к.с (147 kW) при 7000 об/мин от 1999 до 2001 със степен на сгъстяване 10.0:1. В някои държави Прелюд-а се предлага с базов 2.0L 133 bhp (99 kW; 135 PS) двигател. Всички модели от пето поколение Прелюд, които са с автоматична скоростна кутия са оборудвани с технологията SportShift. Тази четири степенна скоростна кутия, позволява на водача да сменя предавките ръчно, подобно на системата tiptronic, изобретена от Порше. Ръчната смяна на скоростите е възможна след плъзгане на скоростният лост от стандартно положение – D4 в отделна за целта писта, която позволява лоста да бъде местен напред и назад. По това време, тази опция е сравнително рядко използвана, но след това става популярна сред доста спортни купета и седани. Продажбите на модела не са особено силни, заради конкуренцията от другите модели на Хонда.

Изображение

Honda Prelude 5 gen "MOTEGI" Edition
Името на "MOTEGI" (Мотеги, а не МоНтеги) идва от името на прочутата писта на Хонда "Twin-Ring Motegi", която се намира в Точиги. Малко след създаването на пистата през 1997 година, Хонда пускат специален модел на Прелюд с нейно име. Естествено, пълен с добре подбрани екстри - пълен боди кит (преден и заден лип и прагове и специална емблема "Мотеги" на багажника), уникални ултра леки джанти и свалено окачване, настроено за писта.

Изображение

Общо продадени: 826,082. Хонда Прелюд е в топ-тен лист-а за Кола на Годината на списание Car and Driver десет пъти – три пъти от 1984 до 1986, а след това седем пъти от 1992 до 1998.
CRX сектата на България - http://crxbg.com

Блог на ЦРХ България - http://blog.crxbg.com

Стара кола и млада жена, искат постоянно оправяне.
Да притежаваш ЦРХ е неповтороимо, но и скъпо удоволствие.

Назад към Софтуер, документация и ръководства

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron