Дата и час: 25 Авг 2019 02:29


Honda CRX, del Sol, CR-Z

Техническа информация и тясно свързани с Хонда ЦРХ.
  • Автор
  • Съобщение
Offline
Аватар

iak

Администратор

  • Мнения: 483
  • Регистриран на: 30 Авг 2011 00:57
  • Местоположение: Варна
  • Кара: скоро рекс
  • Скайп: ivankrystev
  • Фейсбук: твоят фейсбук профил?

Honda CRX, del Sol, CR-Z

Мнение13 Юни 2014 23:08

През 1983 година стартира производството на първата генерация Honda CR-X, първоначално като Honda балада Спорт CR-X /Honda Ballade Sports CR-X/ в Япония, спортен компактен автомобил с предно задвижване , произведен от Honda. Първото поколение на CR-X е продаван в някои региони извън Япония като Honda Civic CR-X. В САЩ , Honda CR-X е пусната на пазара като икономичен хечбек със спортен характер, като предлага място само за двама пътници. Европейския модел обаче, получава двувалов DOHC ZC 130 к.с. (97 кВт) и 2 +2 места.
Изображение

Втората генерация се появява през 1988 г. и се произвежда до 1991 г., CR-X е популярен с неговото качествено изпълнение, добри динамични характеристики и добър разход на гориво. В САЩ топ модела , SI /sports injected D16A6/ , се радва на най-голяма популярност. Хонда CRX del Sol се е предлагала като CR-X на някои пазари. Японската версия Si и Европейския 1.6i-16 модел са оборудвани с 1590 куб.см DOHC – 135 к.с. (101 кВт; 137 PS) и 140 к.с. (104 кВт, 142 PS) в модел JDM. Въпреки, че е почти същия двигател, японския двигател Si е с код ZC, докато Европейския е D16A9. Шасито е променено значително през 1987 г. от първоначалния си вид – торсиони отпред и полу-независимо задно окачване, с изцяло независимо предно и задно окачване тип „double wishbone“. Извън Северна Америка, втората генерация CR-X е на разположение с двигател 1495cc SOHC /90 к.с /или актуализирана версия на 1590cc DOHC ZC /122-131 к.с/ двигател. През септември 1989 г. Honda добавя 1 595cc B16A VTEC /150 к.с/ двигател към гамата извън Америка. VTEC двигателя използва променливо газоразпределение, за да осигури по-голяма мощност във високите обороти, докато позволява ниска консумация на гориво на празен ход и при ниски оборотни режими. B16A произвежда 150 к.с. (112 кВт, 152 PS) в Европейския 1.6i-VT модел (където двигателят носи наименованието B16A1) и 157 к.с. (117 кВт, 159 PS) в JDM модела – SiR. CR-X е втората кола, която получава VTEC двигател, малко след „Интегра“, въпреки че CR-X е по-популярен и разпространен. VTEC оборудваните модели също получават разкрасяване, с актуализирани брони, светлини, преден капак , спирачки, окачване, интериор и дизайн на арматурното табло. Освен това, някои от тези промени са добавени едновременно към не-VTEC модели. Една от опциите за японския вътрешен пазар (JDM) CR-X е стъклен покрив, фиксиран стъклен панел, който се простира от горната част на предното стъкло до горния край на задния капак. Други типични екстри за японския пазар са климатроник, електрически стъкла, огледала, безброй опционални екстри правещи втората генерация CRX актуален дълги години след дебюта на модела. Второто поколение на CR-X в САЩ е предлагано в три различни нива на оборудване: Стандарт (без етикети, понякога се нарича „DX“) с 16-клапанов 1495 куб.см. „D15B2″ двигател и Dual-Point впръскване на горивото (моно-инжекцион), HF („High Fuel Efficiency“) модел с 8-клапанов 1495 куб.см. „D15B6″ двигател и Multi-Point впръскване на горивото , или на Si („Sports Injected“) модел с 16-клапанов 1590 куб.см. „D16A6 „двигател и PGMFI./Programmed Fuel Injection/ „DX“ моделa е предлаган и с автоматична скоростна кутия, всички останали са с пет-степенна ръчна скоростна кутия. Si модела стандартно разполага с електрически люк на покрива. Второто поколение CR-X за европа т.н. EDM се предлага с двигатели D16A8/A9/Z5 Dohc non Vtec произвеждащи между 122 и 131 к.с. и топ модела е VTEC с B16A1 150 к.с.Стандартно предлаган с електрически люк, подобно на Si модела в САЩ. Характерни особености на EDM моделите са специфичното задно крило и характерната гърбица на предния капак, подсказваща наличието на двувалов мотор.Друго отличаващо „европейките“ е плюша по таблото и вратите за разлика от американката с кожена тапицерия, много харесван от американците, наричащи го „mice skin“ Второто поколение получава фейслифт през 1990г., характерно с промяна на броните, различни фарове, габарити, мигачи и стопове, леки промени в интериора и по таблото.
Изображение

През 1992 г., Honda заменя CR-X с нов, Тарга оборудван, Civic-базиран модел, наречен Honda CRX del Sol, иначе известен като просто Honda del Sol. Дел Сол е именуван като CR-X del Sol, на някои пазари, и известен само като CR-X в други. Това е така, защото del Sol се приема за „3-то поколение на CR-X“ сред ентусиастите, въпреки че е много по-различен автомобил и Honda постига съвсем различни резултати от прoекта del Sol. В Съединените щати, дел Сол се предлага в три линии: S (VXi в Япония, по-късно VGi), Si (Esi в Европа), и VTEC (Sir в Япония и VTi в Европа); 1994-1997 модел.-160 к.с. (120 кВт) DOHC VTEC двигател. Производство на дел Сол приключи през 1997 г., и по този начин, CR-X е пенсиониран или поне така изглеждаше до появата на наследника CR-Z, хибрид, носещ гените на легендарния CR-X, двуместен спортен автомобил с ниска консумация на гориво и перфектно пътно поведение.
Изображение
CRX сектата на България - http://crxbg.com

Блог на ЦРХ България - http://blog.crxbg.com

Стара кола и млада жена, искат постоянно оправяне.
Да притежаваш ЦРХ е неповтороимо, но и скъпо удоволствие.

Назад към Софтуер, документация и ръководства

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron