Дата и час: 17 Окт 2019 02:42


Ремонт на барабанна спирачка

Техническа информация и тясно свързани с Хонда ЦРХ.
  • Автор
  • Съобщение
Offline
Аватар

iak

Администратор

  • Мнения: 483
  • Регистриран на: 30 Авг 2011 00:57
  • Местоположение: Варна
  • Кара: скоро рекс
  • Скайп: ivankrystev
  • Фейсбук: твоят фейсбук профил?

Ремонт на барабанна спирачка

Мнение13 Юни 2014 23:04

Ръждата е редовен спътник на барабанните спирачки. Корозията често води до тяхното блокиране, което пък може да причини счупване на някой детайл.
Изображение
По-долу ще опишем как можете да смените барабанна спирачка. Те вече не се използват в новите возила, но все още се срещат в по-стари версии на популярни марки.

Имат различно устройство (в зависимост дали става въпрос за задно или предно предаване), но принципно ремонтът им става след серия универсални манипулации.

Всичко започва с източване на около 50% от спирачната течност. Това става от спирачния цилиндър, който за целта трябва да се развие.

След това колата се вдига или на крик (ако ще се сменя само 1 от барабаните), или на подпори – при ремонт на 2 или 3 от тях. Естествено, гумите се махат.

Не започвайте монтьорска дейност веднага! Първо очукайте барабана по цялата му обиколка. Така ще проверите дали вече не е пукнат някъде, пък и ще падне доста ръжда.

При положение, че не се е случило нещо чрезвичайно, вече може да започнете развинтването на барабана. Понякога челюстите заяждат – разхлабете ги чрез винта за тяхното регулиране. При автомобили със задно предаване, преди да смъкнете барабана вижте за объл детайл, който прилича на щипка и го отстранете.

Премахването на барабана (и лагерите – при предно ппредаване) при повече ръжда не е толкова лесно и често се налага прилагането на смазка – WD-40или в краен случай... сапунена вода.

Често дори при сериозни усилия барабанът стои като заварен. Тогава нещата стават по-сложни, необходим е специален инструмент. На външен вид той прилича на скоба, която „прихваща” самият барабан. Нейният център опира на оста и при завъртане, което предизвиква „навиване”, барабанът пада.

В краен случай завъртете обратно на часовниковата стрелка колелото за калибриране на челюстите. Подпъхнете здрава отверка и избутайте барабана. Внимавайте, да не го изкривите, и се постарайте да не забравите как са разположени останалите детайли – направете или снимка, или скица. Иначе после трудно ще сглобите всичко обратно.

Ръчната спирачка се откача, пружините на челюстите – също. За начало се махат тези, които ги държат затворени.

Щом сте запомнили кое къде е, сваляйте поетапно всички детайли около челюстите. Те ще ви трябват за новите чаркове.

Барабаните се почистват добре, преценява се, дали могат отново да се използват, защото по принцип имат по-голям живот от челюстите. Целта на заниманието е смяна на последните, поне докато барабанът още не е корозирал тревожно или не се е деформирал.

След поставяне на челюстите се окачат пружините и се завинтват добре. Използвайте снимката или скицата, за да не объркате нещо при сглобяването.

Поставянето на барабана трябва да доведе до свободното му въртене около оста. Ако това е налице – монтирайте и гумите, долейте нова спирачна течност или направо сменете цялата.

След обезвъздушаване на спирачната система подкарайте колата. Първите няколко обиколки внимавайте, убедете се, че спирачките хващат добре и при всяка ситуация.

И вече сте готови за безопасно шофиране!

Източник: http://caralyze.bg/
CRX сектата на България - http://crxbg.com

Блог на ЦРХ България - http://blog.crxbg.com

Стара кола и млада жена, искат постоянно оправяне.
Да притежаваш ЦРХ е неповтороимо, но и скъпо удоволствие.

Назад към Софтуер, документация и ръководства

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron